1/15/2019

Interjú Bereznay Danival az F1 eSport VB 2. helyezettjével

Sziasztok!


Az a nagy megtiszteltetés ért engem, amire soha életemben nem gondoltam volna, hogy megtörténik velem. Az eSport magyar szőke hercegével tudtam interjút készíteni, ami a blog számára is és az én számomra is nagy dicsőségnek számít, mivel ez volt az első interjú, amit híres emberrel készítettem, szóval nem hazudok, ha azt írom most nektek, hogy sokat készültem rá és nagyon féltem attól, hogy az interjút vissza fogja utasítani. De tévedtem, hiszen a Dani nagyon kedves volt és rendelkezésemre állt, annak ellenére, hogy nagyon elfoglalt az F1 eSport és az érettségi miatt. Sokat hibáztam az interjú alatt azaz például elpróbáltam magyarázni neki a véleményemet a csatornájáról és próbáltam visszaemlékezni, hogy mióta követem YouTube-on illetve hogy hogyan találtam a csatornájára, DE szerintem nem sikerült, mivel annyira izgultam, hogy még rendesen beszélni sem tudtam, haha. 


FIGYELEM! Az interjú készítésénél mindenki hullafáradt volt, tehát biztos, lesznek benne olyan mondatok, amiket még szerintem magunk sem értettünk. Elnézéseteket kérem! Azért megpróbáltam a beszélgetés (majdnem) minden egyes részét szó szerint leírni nektek.

És hogy hogy jött az ötlet, hogy vele készítsek interjút? 2018-ban tettem ki ey Instagram sztoris szavazást, ahol az volt a kérdés, hogy készítsek-e interjút egy valamilyen eSportolóval, ahol nagyon sok visszajelzés jött, amiben azt írtátok, hogy igen, legyen ilyen. Mivel én nagy csodálója voltam /és vagyok/ a Bereznay Daninak illetve magának a Formula autózásnak, ezért gondoltam, hogy a Danival kellene interjút készítenem. 2018. december 31.-én jött meg az ihlet, azaz akkor kezdtem el megírni azokat a kérdéseket, amiket meg szerettem volna kérdezni tőle és nem sokkal később erre az interjúra alkalom is adódott. 


Kép forrása: https://f1esports.com/drivers/18/2018
Kép linkje: https://downloads.f1esports.com/driver-profiles/daniel-bereznay/picture-1.jpg


Kedves Olvasóim! 
Fogadjátok sok szeretettel a legjobb F1 eSportolóval készített interjúmat! Remélem, hogy tetszeni fog és kedvet kaptok ti is az F1 eSport követéséhez illetve a Dani követéséhez is, hiszen a blog végén a YouTube csatornáit, Twitter fiókját, Facebook kedvelői oldalát és Instagramjának linkjét megosztom. Kövessétek be, mert amúgy nagyon nagy forma a srác és érdemes követni! 


Bereznay Dani szerepelt az egyik tehetségkutató műsor színpadán is, ahol szintén nagyon ügyesen teljesített.

Van egy zenés Youtube csatornád, ahova olyan videókat szoktál feltölteni, amiben gitározol és énekelsz. Tudnál nekem mesélni arról, hogy mióta énekelsz és mióta tudsz gitározni?

B. D.: "Hát aranyos vagy, hogy azt mondod, hogy szoktam videókat feltölteni, de sajnos csak 3 videót sikerült. Nagyon nincs rá időm, pedig szeretnék csinálni, de nyilván azért éneklek 7-8 éve, amióta gitározni is tanulgattam eleinte tanárral aztán már egyedül is tavaly azaz 2017-ben,  ami nem tavaly, hanem tavalyelőtt. Voltam az X-Faktorban, ahol az élő show-ig is elmeneteltem és ott is a harmadik adásban estem csak ki azaz 8. lettem, ami számomra nagy élmény volt, de  jelenleg az iskola mellett az eSport a legnagyobb prioritás.  Ebben is szeretnék elhelyezkedni. Ebben nagy jövőt látok."

Tudsz más hangszeren is játszani?

B. D.: "Nagyon alapszinten tudok zongorázni, de tényleg csak pár akkordot lefogni. Más hangszeren komoly szinten nem játszom."

Hogy jött az ötlet, hogy megmutasd az énektudásodat az egyik tehetségkutató műsor színpadán?

B. D.: "Tőlem sosem állt távol, hogy internetre feltöltsem a videóimat és a tehetségkutató igazából csak egy lépéssel van az internet fölött. Apukám is támogatott ebben, szóval itt volt a lehetőség, hogy jelentkezzek az X-Faktorba és jelentkeztem és szerintem igazán klassz élmény volt és tetszett."

És anyukád például mennyire támogatta ezt?

B. D.: "Hát anyukámmal élek, szóval a mindennapjaim része az, hogy vele beszélek és vele is van a legnagyobb kontaktom a családból, szóval nyilván fontos az ő véleménye is. Szereti a zenét. Szereti az eSportot is. Nyilván ő is örül minden egyes sikeremnek, és egyelőre mindkettő téren sikeresnek vagyok mondható. ezt lekopogom így képzeletben is. Viszont nyilván számára nagyon fontos, de nyilván mindenki más számára a családban, én nekem is nagyon. Az iskolában mindenki az érettségi évében ne legyen nagyon hátráltatva... Hát megpróbálom megtalálni az egyensúlyt. Nyilván nehéz, mert az eSportok világát 66 ezer ember próbálta meg és nagyon telített a piac. Tényleg századok és ezredek döntenek és nagyon nehéz a világon a második legjobbnak lenni, de akár a huszadik legjobbnak is lenni és ahogy mondom, én ezt szeretném csinálni, ebben látom a jövőt és így tényleg nehéz az, hogy van mellette iskola és érettségi, egy ideális diák esetében az egész napot kitölti majdnem hogy csak, de megpróbálom megtalálni ezt az egyensúlyt, és hogy ha sikerül, hogyha eddig úgy alakult, hogy sikerül kisebb-nagyobb hullámvölgyekkel, akkor támogatnak mindenben, amit én szeretek és a szabályokkal kicsit szembe ütközik."

3-féle YouTube csatornád van. Ugye van egy külföldi, van egy magyar és van egy zenés-énekes Youtube csatornád. Melyiket indítottad el először illetve mikor és miért kezdtél el videókat feltölteni az internetre?
B. D.: "A magyar játékos YouTube csatornámat indítottam el először. Ez olyan 2013-2014 környékén lehetett, amikor egy jó számítógép került birtokomba és a játék meneteimet le tudtam videózni, de akkor is vágás nélkül, mondhatni kicsi minőségű tartalmakat töltöttem fel. Nagyon ritkán, de nem is voltak olyan élvezhetőek, szóval nem is nézett engem annyira sok ember. Aztán még töltögettem fel néhány Forma-1-es videót a következő évben, de újra a YouTube csatornámat, a játékosat, az X-Faktor ideje után indítottam be, és akkor kezdtem el igényes, vágott tartalmakat gyártani és izgalmasabb sorozatokat is feldolgozni. Természetesen játékon belül és akkor nagyon-nagyon sokan ezt szerették. Néhány hónap alatt 5-en, 6-an fel is iratkoztak gyorsan, ami számomra egy nagy szám, mivel a magyar motorsport, és annak is az eSport ágazata, az egy elég sík keresztmetszetű piac, de sikerült nekem megmozgatnom egy elég nagy részét szerintem. Nyilván nem egy Dancsó Péterhez hasonlítható vagy ilyenhez, de szívvel-lélekkel csinálom a dolgokat és a közönség ezt nagyon-nagyon szereti. Ugyanekkor indítottam el a zenés YouTube csatornát is, hogy az X-Faktor ideje alatt, hogy oda majd én esetleg vlogolok, meg zenélgetek, de nyilván az eSport fejlődése ezt nem így adta ki most így utólag, már csak mivel nagyon sokat kellett gyakorolnom ezekre a versenyekre, amin szintén szerettem volna részt venni és valami hátrányt szenvedett, az jelenleg a YouTube csatorna. Legutoljára indítottam el a külföldi YouTube csatornát, amiben szintén nagyon-nagyon szenvedélyes voltam, de ugye azt teljesen úgy adta a sors, hogy tudom kezelni, de ezért is várom a középiskola végét, a vakációt, a nyarat. Nem tudom még pontosan, hogy megyek-e tovább egyetemre vagy nem, valahová biztos megyek, mert több helyre jelentkeztem, csak azt nem tudom, hogy hova fognak felvenni. Meg nem tudom, hogy melyik országban fogom tölteni a legtöbb időmet, de szeretnék ezekre ráfókuszálni, amikor több időm lesz, érettségi után remélhetőleg és újra foglalkozni mind az angol, mind a magyar zenés és sima YouTube csatornáimmal is."

*Annácska (azaz én) az interjú ezen pontjában próbálta szegény Daninak elmagyarázni (ráadásul rosszul), hogy mikor talált rá a YT csatornájára, satöbbi... 

A magyarázásomat még én sem értettem, nemhogy a Dani, de az volt a lényege, hogy régen kinevettem ezeket a gameplay csatornákat, mert nem tetszettek, de mivel szeretem a Forma-1-et, ezért rákattintottam egy Forma-1-es videójára még 2017 közepe felé (vagy nem tudom). Láttam, hogy értelmes, vicces, szórakoztató és valamilyen szinten edukáló is az az adott videó. Így hát bekövettem, írtam hozzászólásokat (persze normális hozzászólásokról beszélek, nem pedig olyanokat, amik szoktak lenni, hogy "első") és tovább a mai napig nézem a videóit, streamjeinek egy részét. Hozzátenném, hogy nem követtem akkoriban az X-Faktort, szóval nem az X-Faktor által halottam az F1 eSport Világbajnokság második helyezettjéről. Magyarul nem is tudtam, hogy szerepelt az X-Faktorban is.*
B.D.: "Hát először is nagyon örülök, hogy így gondolod." "..."

És egyébként milyen nyelveken tudsz beszélni?

B. D.: "Franciát tanulok. Nagyon alapszinten vagyok. Nem én vagyok a világ legtehetségesebb francia beszélője, az biztos, de az angolt azt emelt szinten tudom, értem, beszélem. Nyilván sok időt is töltök Angliában, szóval ez elengedhetetlen. F1-es eSport is Angliában zajlik angolul. Nekünk is angolul kell interjút adni. Nyilván Magyarországon születtem, Budapesten, szóval a magyar nyelv is igen magas szinten megy, "

A csapatod a videómegosztó oldalán közzétett egy olyan videót, ahol titeket, eSportolókat körbevezettek a Mercedes főhadiszállásán, illetve láthattátok a Mercedes Formula-1-es autójának a részeit, darabjait. Mesélj erről a dologról! Hogy tetszett és milyen élmény volt számodra?

B. D.: "Nyilvánvalóan tetszett. Nagyon nagy fanatikus vagyok és nemcsak az, hogy körbesétálhattunk a gyár különböző részein, hanem az, hogy milyen fantasztikus emberekkel ismerkedhettünk meg ezalatt a túra alatt. ... És ez egy óriási nagy szenvedélyt rak a dologba és nagyon-nagyon jó volt látni az arcukat és azt a szenvedélyt mindenki szeméből a motorsport iránt, ugyanis én is egy nagy motorsport fanatikus vagyok és jó volt azt is megismerni, hogy milyen profin működik ez a munkarendszer, és örülök, hogy ilyen nagy történelmi csapatnak és sikeres csapatnak is, (ötszörös világbajnokok sorozatba tavaly) aminek a részese lehetek és remélem, hogy még minél többet láthatok belőle és minél több sikerből én is kivehetem a részem. Együtt nyerünk, együtt veszítünk.  "

Mekkora élmény volt számodra az, hogy kijutottál 2017-ben Londonba egy eSport rendezvényre?

B. D.: "Az volt az első rendezvényem tavalyelőtt, amin kint voltam. Akkor hihetetlennek tűnt, de most már szinte természetes, de próbálok mindig emlékezni, hogy még mindig mennyire hihetetlen. Egy kis szobában játszottam egy kis műanyag kormánnyal és hirtelen a profi Forma-1 részében találtam magam, ami egy hatalmas ugrás volt és szinte felfoghatatlan. Azóta ez a mindennapjaim része, de mindig visszaemlékszem arra, hogy ez mekkora élmény volt és még mindig ugyanekkora élmény egy kiutazás számomra, csak talán már kicsit megszokottabb, de abba belegondolni, hogy több százezer emberből vagy 66 ezer emberből, meg még több ember is nyilván vágyik rá, csak nem jelentkezett vagy később fog jelentkezni, én vagyok az, meg néhány ember, aki tényleg ki tudott jutni egy olyan országba, ahova lehet, hogy el sem juthatott volna jó sok éven keresztül, mivel az utazást nem mi finanszíroztuk. "

Az eSportolóknak van bármiféle diétájuk, amit szigorúan be kell tartaniuk?

B. D.: "Az eSportolók az nagy fogalom, de nekünk van személyi edzőnk, van dietetikusunk is, aki megmondja, hogy milyen diétát kéne folytatnunk. Nyilván nem tudják ezt leellenőrizni sehogy sem. Csak a saját lelkiismeretünkön múlik. Amikor ugye, én itthon vagyok és én ezt próbálom betartani, szerintem egy jó dolog, mert ép testben ép lélek és igaz, hogy ez egy agyjáték, mert az erők, nem mondom, hogy nincsenek, mert a kormány és a pedálok visszacsatolják a valós erőket, szóval azért fittnek is kell lenni egy hosszabb versenyen, de azért a legtöbb dolog agyban dől el és nagyon fontos, hogy kipihentek legyünk, jól aludjunk, jó reflexekkel szóval igen, a válasz igen."

Miből áll egy edzésed?

B. D.: "Főképpen kardió gyakorlatokat csinálunk, ugyanis nem nagy izomtömeg kell. Az igazi versenyzők sem izompacsirták, sem egy átlagos Schwarzenegger, viszont nagyon nagy az állóképességük, és hosszú ideig tudnak koncentrálni bármilyen hideg-meleg körülményben."

Igen, erre példa például a csapattársad Brendon, akiről az egyik videódban beszéltél és említetted, hogy fogyott elég sokat. 

B. D.: "Igen, 25 kilót. Kevesebb, mint 6 hónap alatt."

Eléggé megnőtt mostanában a közösségi felületeiden a követőid száma. Mennyire motiválnak téged a rajongóid?

B. D.: "Nagyon motiválnak. Én nyilván mindig magasabbra és magasabbra akarok törni, és ez a növekedés folyamatos, szóval szinte fel sem tűnik az embernek, de szeretek visszatekinteni mindig a múltba, hogy mennyire vágytam bizonyos mérföldkövekre, amiket most már elértem és ez nyilván motiváló hatással hat rám."

Kiket tartasz a Top-3 legjobb eSportolónak és miért?

B. D.: "Remélem, hogy a hármasba azért belerakhatom magamat. Egyértelműen a csapattársamat, és akivel küzdöttünk még a győzelemért, Frederik Rasmussen-t, aki nagyon ügyes volt a bajnokság teljes része alatt. Szerintem az eSport első 3 helyezettje pontosan szimbolizálja az erőviszonyokban az első 3 helyezettet. "

Látszólag közel áll hozzád a Forma-1. De mennyire követed például a Formula-2-t, Formula 3-at, Formula-4-et?

B. D.: "Követem a kisebb szériákat is. Nem mindig van alkalmam, hogy megnézzem, de akkor YouTube-on visszanézem a legjobb jeleneteket. Tisztában vagyok a feltörekvő tehetségekkel, nevekkel és szerintem elég izgalmas versenyeket szoktak produkálni. mindig örömmel nézek olyan futamot is és például amikor a Magyar Nagydíjon kint voltam, ott volt Forma-2-es hétvége is és az is nagyon izgalmas, szóval mindenkinek ajánlom, hogy látogasson ki esetleg, ha nem tette volna még meg. "

Mi volt a kiskori álmod?

B. D.: "A kiskori álmom az vicces, amúgy focista akartam lenni. Nem tudom miért. Régen napi 4-5 órát fociztam, szerettem kapura lőni. Szerettem volna ugyanakkor tervezőmérnök is lenni, épületeket tervezni, formaterveket csinálni, akár aerodinamikus lenni, akár motorsportban dolgozni, szárnyelemeket, autókat tervezni, minden, ami légközlekedéssel kapcsolatos, akár repülő, vagy hajó, vagy bármilyen kreatív dolgot csinálni. Ezeket mindig is szerettem, és úgymond ez volt az álmom. Nyilván nagyon szerettem volna versenyző is lenni. Minden, ami egy átlagos fiú álmodni szokott, aztán remélem, hogy legalább részben elérem ezeket a dolgokat."

Milyen YouTube videósokat szoktál nézni?

B. D.: "Magyarországról egyedül Magyarósi Csabát nézem, aki egy videó blogger meg Horváth Andrást, aki az elektromos autókról meg egy pár érdekes technikai kütyüről szokott beszámolót tartani. Külföldről nézek pár autósporttal foglalkozó videóst, mint például a WTF1-nek a csatornáját. Az őszintét megvallva nincs sok állandó videósom, amit találok érdekeset, azt ha időm engedi, megnézem, de alapból nekem nem engedi az időm ezt. "

Köszönöm az interjút és sok sikert kívánok neked a továbbiakban!


Pár alapadat és érdekesség Daniról: 
Életkor: 18 éves
Lakhely: Budapest
Születési helye, ideje: Budapest, 2000. május 28.
Jelenleg a Madách Imre Gimnáziumba jár. /most érettségizik/
Hobbi: Formula-1 eSport, zenélés (gitározás, éneklés)
Magasság: 202 cm azaz 2 m 2 cm *Az Eiffel-torony annyira irigyli Dani magasságát, hogy elsírja magát.*
Szereti az állatokat, és van egy *cuki* kutyája.
Nemzetisége: magyar
Twitch: https://www.twitch.tv/aor_formuladani
Zenés csatorna: https://www.youtube.com/channel/UCAfUJn88ubI84rAV5hbaHJw/
Facebook: https://www.facebook.com/bereznaydani/

Kövess be engem is Instagramon: @ancsika97 és TikTok-on is követhetsz, ha szeretnél: @kiwipancakeblog

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

To my best manager and stepfather ever!

Hűűűhaaa. nem is tudom, hogy hogyan kezdjem. Ez egy különleges alkalom. Ez a különleges bejegyzés egy különleges emberhez szól, akit m...